Garantie en klachten & TomosOnderdelenZeeland

Garantie & Klachten bij TomosOnderdelenZeeland

Wij streven ernaar om jou kwalitatieve onderdelen te leveren en gaan zorgvuldig om met klachten. Op deze pagina vind je alle informatie over garantie, retourzending bij defect of foutief geleverd, en de procedure voor klachtenafhandeling.

Garantiebepalingen

  • Op alle onderdelen geldt garantie tenzij anders vermeld door de leverancier / fabrikant.
  • Garantie geldt alleen bij correct gebruik; schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, modificaties of externe factoren valt buiten de garantie.
  • Alleen productiefouten worden onder garantie geacht — of er sprake is van een productiefout wordt beoordeeld door leverancier / fabrikant.
  • De klant draagt zelf de kosten voor retourzending naar TomosOnderdelenZeeland voor garantieclaims, tenzij anders overeengekomen.
  • De originele verpakking en het artikel moeten in onbeschadigde, oorspronkelijke staat zijn om aanspraak op garantie mogelijk te maken.
  • Gebruikersfouten (bijv. montagefouten, slijtage of verkeerd gebruik) zijn uitgesloten van garantie.

Klachten & retourprocedure

Stap 1: Meld de klacht

  • Dien de klacht binnen 2 dagen na ontvangst schriftelijk in via e-mail (info@tomosonderdelenzeeland.nl) of via ons contactformulier.
  • Vermeld je ordernummer, omschrijving van het probleem, foto’s (indien mogelijk) en gewenste oplossing (bijv. vervanging, reparatie, terugbetaling).

Stap 2: Retourzending

  • Retourzending moet plaatsvinden binnen 14 dagen nadat je klacht is bevestigd. TomosOnderdelenZeeland
  • Verzend het artikel zorgvuldig verpakt (liefst in originele verpakking).
  • Retourkosten zijn in principe voor de klant, tenzij het artikel defect is of verkeerd geleverd.

Stap 3: Beoordeling / afhandeling

  • Wij beoordelen het artikel (samen met de leverancier / fabrikant indien nodig) om vast te stellen of er sprake is van een defect of gebruikersfout.
  • Als de klacht gegrond is, bieden wij een passende oplossing: vervanging, reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag (excl. verzendkosten). Tomos Onderdelen Zeeland

  • Wordt de klacht afgewezen (bijv. wegens gebruikersfout), dan nemen we contact op en bieden we – indien mogelijk – een alternatieve oplossing of reparatiemogelijkheid.

Escalatie & geschillen

  • Als je klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kun je de zaak voorleggen aan Stichting WebwinkelKeur voor bemiddeling. https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank
  • Voor consumenten binnen de EU is het bovendien mogelijk om een klacht in te dienen via het ODR-platform (European Commission Online Dispute Resolution). http://ec.europa.eu/odr.
  • Deze route is alleen beschikbaar als het probleem nog niet elders in behandeling is genomen.

Contactgegevens

Heeft u toch nog vragen? neem gerust contact via onze contactpagina.

Heb je hulp nodig?

Wij doen ons uiterste best voor u als klant. Daar hoort bij dat u ons eenvoudig kunt contacteren. Mocht u vragen hebben over het een of ander dan kunt u ons bereiken middels de volgende gegevens:
  • 085-0045764
  • 085-0045764
  • info@tomosonderdelenzeeland.nl